איך להתמודד עם חרדה?

חרדה יכולה להיות פחד רגעי אך ישנם אנשים שסובלים מחרדות מתמשכות, ואפילו התקפי חרדה המלווים ברעד, דופק מואץ וטרדות בלתי פוסקות. לעיתים יהיה זה מצב זמני, כמו בעתות מלחמה או לאחר אירוע לא קל, ולעיתים מדובר בהתמודדות יומיומית של אנשים שסובלים מחרדות באופן כרוני. כל מה שרציתם לדעת על ההתמודדות עם חרדה במאמר שלפניכם.

דברו על זה

אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם החרדה, היא להבין שמדובר בחרדה, לקבל את הבעיה ולנסות למצוא את הטריגרים שמובילים לתחושת הפחד. בכדי לעשות זאת, חשוב לדבר על התחושות עם אדם אהוב שאתם סומכים עליו, כזה שיבין אתכם ולא ישפוט, שיסייע לכם למצוא את הטריגרים ואת הגורמים שמאיצים את התחושה הלא נעימה של הפחד והחרדה. אל תשמרו את התחושות בפנים, זה עלול להעצים את התקף החרדה ולעיתים גם עשוי להקשות עליכם להתמודד עמו – דברו על זה, גם אם זה אומר לקבוע עם פסיכולוג.

תרגילי נשימות

נשימות מסודרות בקצב אחיד, תורמות להירגעות הנפש ועשויות להקל במקרים של חרדה פתאומית. כמו כן, חשוב לעשות זאת תוך ריכוז מלא בשאיפה ובנשיפה ולנסות להרפות את הגוף ככל הניתן.

למצוא אלמנט שמרגיע אתכם במיוחד

לכל אחד מאיתנו יש משהו שמעניק לו רוגע, בין אם מדובר בשיר אהוב, חפץ, ריח מוכר וכו'. נסו להבין מהו האלמנט הזה, והיעזרו בו במקרים בהם אתם חשים בחרדה ופחד.

Essential oils

היעזרו בשמנים אתריים

בבתי הטבע וברשתות הפארם, תוכלו לרכוש שמנים אתריים מסוגים שונים ולהיעזר בהם על מנת להקל על החרדה. בין השמנים האתריים שנחשבים כיעילים למתח וחרדה, ניתן לציין את שמן הלבנדר, שמן הדרים ועוד. יש כמה וכמה דרכים להשתמש בשנים הללו, החל מטפטוף קל על הכרית, ועד להפצת ריח בבית באמצעות מבער ייעודי. מצאו את הדרך האידיאלית ביותר בעבורכם (וגם את הריח שמרגיע אתכם) והיעזרו בשמנים הללו על מנת להירגע.

טיפול תרופתי

כיום, לא מעט אנשים נעזרים בטיפולים תרופתיים על מנת להימנע מהתקפי חרדה פתאומיים, וכדי לחיות את חייהם בצורה נינוחה ורגועה (למשל כדורים, טיפות לטפטוף מתחת ללשון וכו'). חשוב לציין שטיפול תרופתי מחייב מרשם רופא, לכן אם אתם חשים ברע, ומרגישים שהחרדה מתגברת ואינכם יכולים להתמודד עמה באופן עצמאי – פנו לרופא!

צאו להליכה

לעיתים, במהלך חרדה ופחד, תחושו צורך לזוז, להתהלך הלוך ושוב ולנוע בחדר. דרך נהדרת להתמודד עם התחושה הזו, היא לצאת להליכה (ועדיף לעשות זאת עם אדם נוסף). פעילות גופנית עשויה להקל על החרדה ואף להשכיח אותה, ולו במעט.

 

יש לא מעט אנשים שמתמודדים עם חרדה מידי יום, בין אם מדובר בחרדה רגעית וחולפת ובין אם מדובר בחרדה שמלווה אותם לכל אורך חייהם. יש כמה וכמה דרכים לטפל בחרדה, כשחשוב לבחור את הדרך האידיאלית, הנכונה והמדויקת ביותר בעבור המטופל, כך יוכל ליהנות מחיים שלווים ורגועים עד כמה שניתן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *